söndag 16 november 2008

marknad ..

behövde lite frukt i morse så jag gick till min lokala marknad för att plocka upp lite delikatesser. på plats insåg jag att allt man kan köpa där inte direkt är vardagsmat i sverige. sån tur var hade jag med min kamera och kunde ta lite bilder på alla härligheter.



Från vänster har vi kycklingfötter, ginseng och småkrabbor. kycklingfötterna och krabborna är tilltugg medan ginsengen används i soppa eller i dryck. krabborna äts för övrigt med skalet på. knastrar lite sådär härligt ..



Alla vet att ju färskare ju bättre och i korea köper man det levande. längst till vänster är levande småmalar. ser riktigt jävla läskiga ut .. i mitten erbjuds assorterade vattenlevande djur som krabbor, fisk och sköldpaddor. och ja, sköldpaddorna är inte till för att leka med .. längst till höger har vi koreanskt lösgodis. det är helt enkelt torkade småfisk, självklart sorterade efter storlek.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dåligt med fiskpinnar...?

p sa...

mkt. ingen jävla falukorv heller.

Anonym sa...

såg herrn Lesnar vs. Couture?

P sa...

oc. lesnar är ett monster.