lördag 1 november 2008

koreanska mästerskapen i innebandy ..

jag vet att det skrivs dåligt. jag skyller som vanligt på dåligt internet som är en sanning med modifikation. kan även vara att jag varit lite lat och haft för lite att skriva om. men nu jävlar smäller det.

idag har jag spelat innabandy. koreanska mästerskapen i innebandy. och alla som har sett mig spela vet att jag inte direkt är någon stjärna jämfört med mina landsmän men i korea är sporten inte direkt skitstor. de har ingen liga motsvarande vår svenska elitserie så mästerskapen avgörs helt enkelt på en helg. i dag har vi spelat två matcher där vi vunnit båda. lite kul kuriosa är att det andra laget vi vann mot är det bästa koreanska laget .. men inte bästa laget i turneringen. det är helt enkelt så att det sladdar in västerlänningar i form av utbytesstudenter och hitflyttade och piskar upp de koreanska lagen. vilket kanske inte är skittrevligt. men så är det i alla fall. i morgon väntar det troligen svåraste motståndet i ett annat utlänningslag från de sydligare delarna av korea. uppdatering på hur det gick kommer i morgon. jag lovar

hur hamnade jag i det här laget då? jag mottog ett email i måndags från en finsk utbyteskollega som undrade om jag ville spela lite innebandy. visst tänkte jag eftersom det kan vara lite bra träning. innan jag visste ordet av hade jag anmält mig till koreanska innebandyförbundet och gått med på att försvara Floormoppers färger nu i helgen. ja. Floormoppers är vårt namn. ja, jag vet att det är skitlamt men vad ska man göra? det är troligen en finne som har kommit på namnet ...

Inga kommentarer: