tisdag 21 oktober 2008

amerikaner = polisstudenter i växjö?

jag har upptäckt en likhet. en mycket skrämmande sådan. polisstudenterna i växjö ser ut precis som amerikaner.

cargoskjorts. gärna med fyllda sidofickor. uppdragna tubsockar och t-shirtar med tryck. det viktigaste? jajamen, en extremt välfylld ryggsäck av backpackertyp. var de en ska gå är ryggsäcken fylld till bredden. jag undrar vad de har i sina ryggsäckar som är så viktigt att det måste tas med varje dag? jag menar, när jag går till skolan fyller jag min sidoväska med det som krävs för dagen. inte det jag behöver i morgon. det lägger jag i innan jag går till skolan i morgon. jaja. skitsamma. tyckte iaf det var lite roligt och definitivt värt att notera.

1 kommentar:

Wuet sa...

Pontus. Går det verkligen, om ärligheten ska fram, att jämföra polisstudenterna i Växjö med någonting annat? Du har kanske upptäckt den enda möjliga jämförelsen? Grattis till mästerskapstiteln btw. Hoppas allt är bra annars.