fredag 17 oktober 2008

flygplansskoj

först vill jag börja med att be om ursäkt att bloggen uppdaterats dåligt på senaste. efter jag kom hem från taiwan har mitt internet varit ungefär lika pålitligt som clark olofsson så har inte varit så lätt att prestera något.

att flyga är aldrig speciellt kul. sitter man i ekonomiklassen vet man om att man kommer sitta i en för trång stol, med för lite benplats och bredvid någon som envisas om att hela tiden försöka ta över armstödet i mitten. för att göra restiden lite roligare erbjuds inflight entertainment såsom tv-program, inflight magazine och SKY mall. eftersom mitt största lycka i livet inte är att köpa taxfree på ett flygplan tittar jag inte i SKY mallkatalogen men tack gud för att jag ögnade igenom inflight magazine på vägen till taiwan...

jag jobbade mig igenom tidningen ganska snabbt till jag kommer fram till skivrecensionerna där jag noterar något som får min uppmärksamhem. ibland recensioner av stora artister som john legend, elvis presley, lil wayne etc så är där ett svenskt namn jag känner igen. som alla vet är svenska, lite halvkända artister ju alltid "stora i japan". och banne mig om den här artisten inte är det. vilken svensk är det som har en egen recension i detta ärofyllda magasin? jag tänkte att vi kör en liten tävling på detta där ni kan gissa. i recensionen skrevs det så här om honom och jag tillägger lite för att göra det enklare:

"this young swedish singer-songwriter really has what it takes. many of the songs on this album is great and worth spending many hours listening to." skribenten berömde även svenskens falsettsång och tyckte denna var mycket vacker. för att göra det lite enklare tillägger jag att han självklart sjunger på engelska och de senare åren varit en flitig melodifestivalendeltagare. både som solo- och duettartist.

en annan rolig sak jag upptäckte på flyget var när jag besökte "herrarnas". så här såg insidan av dörren ut. dubbla budskap, någon?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Andreas Johnson.

Vad vinner jag?

Anonym sa...

Jag var nästintill övertygad att de var Dr.Alban..

Anonym sa...

Fan jag trodde att det var Admir Skopljakovic.

Anonym sa...

hahahahahahahaha skipli!!

Anonym sa...

dubbla budskap? något jag missar...
men vem fan e Law? ;)

P sa...

alex tardland kk. du noterade inte att det är smoking prohibited skyltar överallt och sen är där en askkopp på högersidan? detaljer. DETALJER skiljer vinnare från förlorare.