torsdag 25 september 2008

addering till konstiga maträtter


var på ett kycklingställe och åt ikväll. matställen som detta kallas för chicken and hof av den enkla anledningen att det serveras kyckling och billig öl. kycklingen erbjuds som grillad, vanligt friterad eller friterad i nån slags stark sås. ölen kommer i 3 liters bägare till det fördelaktiga priset av 10 000 pengar vilket är något mer än en svensk femtiolapp. jaja. det var inte detta som var det konstiga. dock drack jag ingen öl av det enkla faktum att jag är inne i en så kallad "tung period" med fyra presentationer och fem inlämningar kommande vecka. skit samma. det jag vill komma till är iaf sidedishen var en soppa innehållandes larver och purjolök. självklart provade jag soppan och knaprade i mig ett par larver. soppan luktade jord. den smakade detsamma. larverna smakade ännu mer jord. till och med purjolöken smakade jord. så nu vet ni det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som om du njuter av den koreanska matkonsten!!

Anonym sa...

låter som att du njutit av regnvatten från någon koreask kompost med arbetande larver!!