söndag 14 september 2008

asiens donken

självklart var vi tvungna att besöka asiens motsvarighet till donken: Lotteria. ja, jag vet. allt heter Lotte här men de är tydligt sjukt sugna på multibransching.

väl inne såg det bra ut med flera stora burgare på menyn. det skröts om burgare med köttinnehåll på en bra bit över 200 gram. perfekt för en hungrig svensk! dock finns det ett problem med asiatiska hamburgare: bulgogi. helvetessåsen som petas in istället för dressig eller majo. eller varför inte kombinera båda? jaja, det är iaf såsen som mcdonalds hade på sin asiatiska burgare under olympiska spelen. på engelska kallas den special black sause och har jag lärt mig något under mitt 23 åriga liv så är det att aldrig äta något som kallas special.

den enda burgaren utan bulgogisåsen heter Big Double Giant och såg på bilden ungefär ut som en double whopper. enligt specsen är det en best med dubbelt kött á 105 gram(210g totalt) med sallad, tomat, gurka, lök och dressing.

Likt ett barn på julafton sliter jag av pappret och min förväntan omvandlas till besvikelse. burgaren är stor som en dubbel cheeseburgare ungefär. giant my ass. från och med nu beställs familjemenyn vilket inkluderar dubbelt av allt. och ett glas saft till barnet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Schysst att du får saften.. Men vem ska äta upp menyn?

Anonym sa...

Helt jävla otroligt vad det här landet INTE är anpassat för oss stackare med längder över 190. Sen går allt åt helvete för alla ändå. Är någonting bra där nere egentligen?

Anonym sa...

Måste hålla med The Lord. JAg hade en känsla av att du skulle tappa din härliga bitterhet, men jag hade ju helt fel. Keep it up!!