måndag 29 september 2008

utgång .. eller?



börjar man kröka i sverige finns det egentligen bara tre valmöjligheter för den fortsatta kvällen: stanna hemma och ha en hemmafest, gå ut på klubb/bar eller göra som jag brukar, att gå hem. i korea är det dock lite annorlunda.

valmöjligheterna är betydligt fler och jag har nu tänkt gå igenom de en och en för er mindre kunniga i det lilla landet sverige. jag står över de alternativ som även erbjuds hemma då de är liknande de i sverige. skillnaden är väl att på klubb står alla stilla och tittar på DJn.

Norrebang
Alla vet att asiater är galna i karaoke. så även koreaner. samla ihop ett gäng och leta efter den lysande skylten som säger norrebang. betala $30 för en timme och plocka fram den insmugglade alkoholen och rulla fram abba på skärmen. det är dock inte som att spela singstar där man kan välja mellan typ 12 låtar. norrebanget ligger inne på en hårddisk fullproppad med låtar och för att hitta rätt slår man i en pärm vars tjocklek hade gjort bibeln grön av avund.

PC-bang
Varför inte leta upp närmsta IT-café och slösa bort en härlig fylla framför en 19" CRT skärm och spela lite starcraft? det är koreanernas favoritsyssla nummer två efter norrebang. det är helt jävla oförståeligt för oss västerlänningar men en självklarhet för de små gula. jaja, antar att vi är annorlunda. faktum är ju att kanal 44 på min tv visar Starcraftmatcher 24 timmar om dygnet ..

Jingibang
du är full. inte speciellt sugen på klubb men du känner ändå att du vill se lite naket. lösningen? JINGIBANG! leta upp de vit, röd och blåsnurrande rören som hänger på var och varannat hörn. det är helt enkelt en bastu med kallbad. övertala gänget och glid dit, in i bastun och se vem som blir krönt bastumästare. men, för guds skull, om naket är målet, ser till att ha kollat upp innan så det är en jingibang som tillåter att båda könen hänger i samma bastu. annars blir det korvfest.

dvd-bang
DVD-bang låter jävligt oskyldigt. men så är inte fallet. det är ett rum man hyr för att "titta på film". men filmvalet spelar ingen större roll, de flesta som letar upp dessa rum är där för att bedriva otukt. koreaner är nämligen inte sugna på att begå hor där de bor utan de löser det genom att pröjsa en liten penning för ett rum och avsluta sin business till valdri film.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så hur brukar din kväll sluta nu för tiden, Herr Fredin?!

Anonym sa...

kalla mig skadad men jag tycker mig se version 1 av starcraft. tycker inte gulingarna om det nya ?? Det där sista gör ju inte att min syn på koreaner bli bättre. det och användningen av hårfönen gör att de framstår som ...sjuka