måndag 15 september 2008

hej korea!

har glömt rapportera att jag i förra veckan inhandlade en mobiltelefon. jo, visst hade jag en mobiltelefon innan. en grön och lite halvhomo. men den dög bra. men. jag har kommit till ett ställe nära en diktatorstyrd kommuniststat. korea är ett av typ tre länder i världen som inte använder SIM-kort. nej, de har ett eget skitbra system som gör att mobiltelefoner inhandlade i alla andra världens länder är totalt meningslösa här. det är ett väldigt bra sätt att stötta de lokala jättarna samsung och lg men känns rätt surt att behöva köpa en ny mobil för fyra månaders användning. men men, sagt och gjort, jag besitter nu en telefon av märket CYON som tydligen är detsamma som lg. telefonen har gizmos som gamla hederliga ericssontelefoner med ett undantag. TV-mottagare. nej, nej. jag menar inte att det är möjligt att titta på tv genom 3g nätet. neh fan. det är bara att fälla ut antennen och ta emot kanaler via det gamla hederliga telenätet.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. jag löpte ett mobilskal av dig för en trisslott en gång i högstadiet. Det var innan finanskrisen det!
byw, har jag berättat att jag har minne som en häst?