fredag 12 september 2008

lotte world

lotte world är världens största nöjesfält som är beläget inomhus. det är också det femte mest besökta nöjesfältet i världen. maxlängd för den största berg-och-dalbanan? 190cm. TJENA LOTTE! TACK! tack vare min koreanska vän, som heter något i stil med hyoung ciao men som vänligt nog tagit det västerländskt klingande namnet andy, lyckades jag trots allt följa med.

jag har aldrig fruktat för mitt liv så mycket. aldrig.

när jag slog mig ned i sätet fick jag knappt plats. när det var dags att åka iväg krökte jag ihop nacken av rädsla för att slå i huvudet. då skriker motsvarande lisebergsarbetaren, klädd i ännu roligare kläder, till mig att jag ska sträcka på nacken. motstridigt sträcker jag på nacken. till inträdet i första grottan när jag upptäcker att takhöjden inte är tillräcklig för en stolt arier. jag kryper ihop så mycket jag kan vilket leder till extrem nackvärk efter att åkturen avslutats. så följande tips till alla. finns där en maxlängd är det av en anledning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoho där hade jag passat in! Vi kommer sakna dig på ekonomhelgen!
Mvh världens bästa kurd