onsdag 3 september 2008

warmup inför ko-yon games

det är tydligen någon slags battle between the schools i helgen när korea uni ska möta yonsei uni i diverse sporter. själv tänker jag attendera på fotbolls- respektive baseballmatcherna. det verkar som det inte är någon vanlig triad i olympen eftersom jag häromdagen fick mail om ett peprally där vi skulle träna på sånger inför kamperna. wtf aldrig, tänkte jag. igår när jag gick till skolan såg jag hur det byggdes scen och högtalare ställdes ut. jag tänkte inte mer på det utan fortsatte till min lektion. vid 13.00 bröt helvetet lös. uppskattningsvis 2000 rödklädda koreaner med flaggor och rosa ballonger hade samlats. liveband, cheerleaders och klackens superstars. uppskattningsvis 8 personer iklädda roliga dräkter stod på varsin piedestal och gjorde rörelser med händerna. allt var fruktansvärt bisarrt och värre blev det. det som hände var att piedestalmänniskorna lärde publiken alla danser och sånger och de höll på där till klockan 19. jag lyckades filma lite som jag publicerat nedan. cp var det iaf. och uppenbarligen vet de inte hur en snapsvisa ska sjungas.

för övrigt. rapport kommer efter matcherna som nog är ett jävla spektakel. ryktas om gratis öl.




Cheerleaders


De så kallade stjärnorna

1 kommentar:

Anonym sa...

fly landet innan du smittas FFS!!